1) Przetwarzanie danych osobowych Chronimy i przetwarzamy Twoje dane osobowe:
a) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanym dalej RODO,
b) na zasadach opisanych w niniejszym dokumencie zwanym dalej „Polityką Prywatności”,
który obowiązuje od dnia 24.05.2018r. 

 2) Administrator
Jesteśmy odpowiedzialni za to w jakim celu i jak wykorzystujemy Twoje dane osobowe.
Podmiotem odpowiedzialnym (zwanym dalej „Administratorem”) za przetwarzanie danych
osobowych jest:

Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Komplexmłyn Spółka z o.o.

ul. Gnieźnieńska 62/64,  62-100 Wągrowiec

,tel.: 67 26-20-087

3) Dane kontaktowe w sprawach związanych danymi osobowymi
W sprawie przetwarzania danych osobowych możesz skontaktować się z nami w następujący
sposób:

Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Komplexmłyn Spółka z o.o.

ul. Gnieźnieńska 62/64,  62-100 Wągrowiec

,tel.: 67 26-20-087

e-mail: sekretariat@komplexmlyn.com.pl

4) Źródło pochodzenia danych osobowych
Twoje dane osobowe otrzymaliśmy:
a) bezpośrednio od Ciebie – przez dobrowolnie wypełnione formularze elektroniczne
dostępne na stronach WWW, np. podczas rejestracji w naszych systemach lub
formularzach kontaktowych;
b) bezpośrednio od Ciebie – ustnie lub za pośrednictwem środków komunikacji, np. telefon,
pocztę elektroniczną, chat;
c) w związku z wykonywaniem umowy (zawartej np. z Tobą, Twoim pracodawcą, dostawcą,
klientem), w szczególności w celu realizacji zlecenia;
d) w związku z podjęciem działań przed zawarciem umowy;
e) z publicznie dostępnych rejestrów – w niektórych sytuacjach korzystamy z danych
udostępnionych w publicznych rejestrach, np. CEIDG, KRS, Portal Podatkowy.

5) Cel i podstawa prawna przetwarzania
Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe w niżej wymienionych celach i zgodnie z podaną
podstawą prawną:
a) nawiązanie i podtrzymanie relacji handlowej lub biznesowej – jest to nasz prawnie
uzasadniony interes w związku z prowadzoną działalnością handlową;
b) realizacja umowy, w szczególności realizacja zlecenia złożonego środkami komunikacji
elektronicznej – wykonanie umowy;
c) obsługa reklamacji – wykonanie umowy;
d) sporządzanie, przechowywanie i prowadzenie wymaganej prawem dokumentacji – nasz
obowiązek prawny;
e) prowadzenie rejestru korespondencji – nasz prawnie uzasadniony interes związany z
dokumentowaniem okoliczności wykonania umowy oraz umożliwieniem dochodzenia
roszczeń lub obrony przed roszczeniami;
f) obsługa należności (w tym z użyciem zautomatyzowanego podejmowania decyzji) – nasz
prawnie uzasadniony interes polegający na egzekwowaniu należności i zapobieganiu
zwiększania zaległości;
g) wysyłanie informacji handlowych – Twoja zgoda na przetwarzanie;

6) Kategorie danych osobowych
W zależności od okoliczności i zakresu współpracy, możemy przetwarzać Twoje dane w
różnym zakresie. Co do zasady, to Ty decydujesz jakie dane nam udostępniasz i w jaki sposób
korzystasz z naszych usług.
Najczęściej przetwarzamy Twoje Dane Adresowe (np. imię, nazwisko lub nazwę podmiotu,
ulicę, miejscowość i kod pocztowy) i/lub Dane Firmowe (np. nazwę jednostki organizacyjnej
lub przedsiębiorcy, Imię i Nazwisko osoby fizycznej wykonującej działalność zawodową,
ulica, miejscowość, kod pocztowy, NIP, czasami również REGON, adres poczty
elektronicznej). Jeżeli nie podasz tych danych – niestety nie będziemy mogli zrealizować
Twojego zlecenia.
Nie będziemy przetwarzali Twoich danych osobowych jeżeli jesteś konsumentem w
rozumieniu kodeksu cywilnego i zamówisz oraz odbierzesz zamówienie w naszej siedzibie
płacąc gotówką – w takim przypadku otrzymasz paragon. Jeśli będziesz chciał od nas fakturę
z numerem PESEL – będziesz musiał nam pozwolić na jego przetwarzanie.
Może się zdarzyć, że Twoje dane otrzymamy od innego podmiotu w związku z
wykonywaniem zawartej z nim umowy. Najczęściej takim przypadkiem będzie wskazanie
Ciebie jako: adresata przesyłki lub osoby, z którą mamy dokonać uzgodnień w związku z
wykonywaną umową.
Jeśli udostępnisz nam swoje Dane Kontaktowe (np. imię, nazwisko, nr telefonu, adres poczty
elektronicznej lub inny identyfikator internetowy) – będziemy w stanie informować Cię o
postępach realizacji Twojego zlecenia lub przebiegu wykonywania umowy oraz istotnie
podniesie to jakość naszej relacji handlowej/ biznesowej.
W związku z Twoją płatnością możemy przetwarzać Dane Rozliczeniowe (np. numer konta
bankowego, identyfikator nadany przez podmiot realizujący płatność). Jeśli nie chcesz,
żebyśmy przetwarzali dane tego typu – musisz skorzystać z przesyłki za pobraniem lub
odwiedzić naszą siedzibę i dokonać płatności gotówką.
Jeżeli łącząca nas relacja biznesowa będzie zaawansowana – być może będziemy przetwarzali
Twoje Dane Służbowe (np. imię i nazwisko, nazwa firmy i dane kontaktowe do niej,
stanowisko) i Inne Dane (dane dobrowolnie udostępnione lub podane Administratorowi, np.
treści wpisane w korespondencji elektronicznej).
Wyżej opisane dane osobowe przetwarzamy z uwzględnieniem zasad: rozliczalności,
przejrzystości, prawidłowości, rzetelności, integralności i poufności.

7) Kategorie odbiorców danych osobowych
Generalnie nie udostępniamy danych osobowych osobom/podmiotom trzecim. W związku z
realizacją zleceń/umów możemy jednak udostępniać lub powierzać przetwarzanie Twoich
danych osobowych osobom lub podmiotom w przypadkach uzasadnionych wykonywaniem
umowy, obowiązkiem prawnym, naszym prawnie uzasadnionym interesem lub korzystając z
Twojej wyraźnej zgody. Twoje dane osobowe możemy udostępniać innym administratorom:
a) operatorom pocztowym (podmiotom prowadzącym działalność pocztową i/lub kurierską)
– np. w celu dostarczania przesyłek i korespondencji;
b) instytucjom finansowym (bankom, podmiotom pośredniczącym w płatnościach) – np. w
związku z realizacją płatności, zwrotami itp;
c) podmiotom związanym z obsługą wierzytelności (komornicy, windykatorzy, biura
informacji gospodarcze) – np. w związku z koniecznością wyegzekwowania należności;
Ponadto możemy powierzać przetwarzanie Twoich danych podmiotom przetwarzającym: e)
agencjom (agencje reklamowe i marketingowe, podmioty pośredniczące w organizacji akcji
marketingowych) i tylko za Twoją zgodą – np. akcje reklamowe i promocyjne, organizacja
wydarzeń i szkoleń;
f) usługodawcom IT (podmiotom obsługującym nasze systemy informatyczne lub
świadczące nam usługi wsparcia technicznego, podmioty udostepniające narzędzia
teleinformatyczne, w tym statystyczne, operatorzy telekomunikacyjni, dostawcy usług
chmurowych) – np. Google
Analytics, korzystanie z zasobów i narzędzi informatycznych oraz usług, w tym przetwarzania
danych w „chmurze”;
g) podwykonawcom (naszym doradcom, konsultantom, audytorom, pomocy prawnej,
podatkowej, rachunkowej i innym podwykonawcom) – np. w celu podzlecania wykonania
części usług;

8) Okres, przez który dane osobowe będą przetwarzane
Twoje dane osobowe możemy przechowywać od momentu podjęcia działań zmierzających do
zawarcia umowy do czasu jej wykonania, a także po jej zakończeniu, w celu:
a) wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności
zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości oraz przepisami prawa podatkowego – typowo
6 lat;
b) realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w tym umożliwienia obrony
przed roszczeniami lub dochodzenia roszczeń – typowo 10 lat;
c) utrzymywania relacji biznesowej oraz konta w naszym systemie transakcyjnym, obsługi
wsparcia technicznego – do dnia uwzględnienia Twojego prawa do: usunięcia danych,
ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
d) marketingu bezpośredniego – do dnia wycofania Twojej zgody na przetwarzanie;

9) Twoje prawa
Zgodnie z RODO masz prawo do ochrony swoich danych osobowych, w szczególności masz
prawo do:
a) żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych;
b) sprostowania swoich danych osobowych;
c) usunięcia swoich danych osobowych;
d) ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
f) przenoszenia swoich danych osobowych;
g) wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w dowolnym momencie;
h) wniesienia skargi do organu nadzorczego – Generalnego Inspektora Danych Osobowych;
Jeżeli chcesz wycofać zgodę na otrzymywanie newslettera – wyślij informacje dot. Cofnięcia
zgody na przetwarzanie danych związanych z realizacją usługi newslettera.
W pozostałych przypadkach ze swoich praw możesz skorzystać kontaktując się z nami w
sposób opisany w pkt 3.

10) Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Przetwarzane przez nas pliki „cookies” są wykorzystywane w celach technicznej statystyki.
W tym zakresie nie będą jednak przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania
decyzji.

11) Zmiany Polityki Prywatności
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany Polityki Prywatności bez podawania przyczyny w
dowolnym momencie. Zmiany, o których mowa nie ograniczają praw nabytych przez
wejściem zmian w życie. O treści zmian poinformujemy na naszej stronie internetowej
www.komplexmlyn.com.pl